مهرداد شنبه 16 آذر 1392 12:28 ب.ظ نظرات ()

محمدرضا میرزایی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، 205 هزار و 688 مورد تماس با مرکز فوریت‎های پلیسی 110 در استان سمنان برقرار شده است.

میرزایی با بیان اینکه 67 درصد این تماس‎ها منجر به عملیات و حضور مستقیم پلیس در صحنه شده است، گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزایش یافته است.

وی راهنمایی شهروندان را یکی دیگر از اقدامات کاربران مرکز فوریت‎های پلیسی 110 اعلام کرد و افزود: این مورد نیز نسبت به سال قبل از رشد 398 درصدی برخوردار است.

میرزایی همچنین از شناسایی و برخورد تعدادی از مزاحمان 110 خبر داد و اظهار داشت: با اقدامات مؤثری که در این خصوص انجام شده و تعدادی نیز به مراجع قضایی معرفی شده‎اند، تماس‎های غیرقابل رسیدگی با 110 نسبت به سال گذشته 95 درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به حساسیت مأموریت‎های مرکز فوریت‎های پلیسی 110، از عموم شهروندان خواست برای ارتقای خدمات‎دهی این مرکز و رسیدگی سریع‎تر به خواسته‎های مردم، تنها در مواقع ضروری و فوریتی که نیاز به پلیس است، با 110 تماس بگیرند.

وی تشکیل یگان فوریتی پلیس 110 و جداسازی تیم‎های گشتی 110 از کلانتری‎ها و پاسگاه‎ها را از تمهیدات مناسب ناجا در ارتقای عملکرد این مرکز دانست.

میرزایی افزود: از زمان تشکیل این یگان میانگین حضور در صحنه پلیس در استان سمنان به زیر هشت دقیقه رسیده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان خاطرنشان کرد: چند وقتی است که امکان ارسال اخبار و گزارش‎های مردمی به سامانه پیامکی 110 نیز فراهم شده است.